Wednesday, January 30, 2008

Apa itu KAWAN..?

1) Kawan tu bkn mcm maen FUTSAL.
Mula-mula kejar..dah dapat sepak..

2) Kawan tu bkn mcm maen SKATE.
Mula-mula gosok..lepas tu pijak..

3) Kawan tu bkn mcm maen RAGBI.
Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4) Kawan tu bknnya mcm PAMPERS..
dah pakai, buang..

5) Kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS.
Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) Kawan tu bkn mcm PELANGI.
Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..

7) Kawan tu bkn mcm KERETA.
Rosak skit,jual.. ambik kereta baru.

8) Kawan tu bkn mcm CHIPSMORE..
skejap ade skjp tak..

9) Kawan tu bkn mcm BANK.
Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.

10) lagi.....kawan tu mcm ape ye????
Haa..kawan tu mcm AWAK LA. ... bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis.



Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting.
Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya.
Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk
dan berbincang tentang pelbagai perkara.
Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman
kpd kawan-kawannya.. :)

3 comments:

KC said...

huhu..
yuhu..
aku pon suka gak definisi ko ttg kawan...
esp yang no 4 and 8....

biasa la manusia... kekadang terlupa n buat2 lupa ttg apa yg dorg ada..

bagi aku senang jew... nak, nak la.. tak nak, x yah la..

nak = ON cinta!!~ hahahhaah
xnk = go to HELL ~~ :P

yang penting aku ada life aku sendiri...

kannnnnnnnnnnnn

Adam-ArJuna said...

elloooo incik asim..

wah..!! hari ni dlm sejarah bg aku ni..1st time ko mesuk komen blog aku..tenkiu dude..:)


aku setuju gaks ngan ko..setiap org ada definasi berbeza ttg kawan...tp life diri sendiri perlu diutamakan..


apa2 pon kita akan balik fikirkan diri kita sendiri. hanya kawan yg tahu betapa kawan tu penting untuk kawannya..eh! apa aku melalut ni....

layaaaaaaaaannnnn....ahaks..:P

|faxz| said...

kawan adalah sahabat...mujhse dosti karoge??

Archive

There was an error in this gadget

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates