Friday, September 14, 2007

Menginsafi Diriku Sendiri


Assalamualaikum…

Hmm…tak tau apa nak ditaipkan kat sini..tp macam ada sumthing yg aku rasa tak senang hati.. Lately ni, byk benda yang buat aku fikir terutama tentang kejadian dan asal usul aku.. 2 minggu kebelakangan ni susah aku nak portraitkan diri aku ni ‘happy’ or ‘not in the mood?’ But I’m trying to be happy in front everybody, but the truth is, I felt so terrible deep inside my heart. Macam² perkara singgah kat kepala otak aku ni yang nakkan aku fikir siapa sebenarnya diri aku… takkan la aku ni ‘flip-personality’ lak. Entah laa.. Mungkin agak pelik bg korang utk faham apa yg cuba aku sampaikan, tapi tu la hakikatnya. Aku sendri pon bingung!!

Apa pon yang pasti, semua ni buat aku fikir tentang kejadian asal usul aku dan mungkin ni la masanya utk aku menginsafi diri aku sendri…

Dari aku kecil hingga la ke saat ni aku amat berbangga terhadap apa yg telah aku capai dlm hidup ni. Wpon mungkin apa aku capai tak semuanya baik. Aku cukup berterima kasih pd mak dan abah aku kerana mereka telah byk berkorban utk kesenangan aku dan adik beradik yang lain. Mungkin apa yang diterima tak termampu utk aku membalasnya.

Sempena hari baik dan bulan yang baik ni jugak, aku nak amik kesempatan utk ucapkan jutaan terima kasih dan sepenuh penghargaan buat semua kawan, teman dan sahabat yang pernah singgah dan wujud dalam hidup aku. Walaupon mungkin ada antara kita yang blom pernah aku jumpa, ada juga yg bru sekali bertemuka muka dan tak lupa yg pernah susah dan senang bersama aku slama kita bersahabat, tetap juga aku ucapkan sekalung penghargaan dan terima kasih kerana sanggup menerima aku sebagai kawan, teman dan sahabat korang. Aku amat berharap agar persaudaraan yg terbina antara kita bukanlah hanya atas dasar rupa atau kemewahan semata, tapi biarlah ia lahir dari hati kita yg tulus dan ikhlas dlm menjalinkan persahabatan.

Tak perlu la aku nak huraikan satu persatu nama korng utk aku berikan ucapan terima kasih ni, cukup la sekadar korng tahu siapa korng dlm hidup aku wpon mungkin ada antaranya baru sgt aku kenal, tp aku amat hargai persahabatan yg telah terjalin ni dan aku harap biarlah ianya kekal hingga ke akhir nafas kita.

Aku tak tau bila ajal kita semua akan tiba.. mungkin hari ni.. mungkin esok.. mungkin lusa… kita semua pon tak dpt nak jangka.. tapi yang pasti yang Allah SWT yang mengetahui segalanya. Dan disebabkan itu jugak la aku ingin melahirkan rasa syukur aku bertemu dengan semua kawan² aku ni dan amat berterima kasih pada yang menyambut salam persahabatan dari aku. Aku harap, bila suatu hari aku telah tiada, aku dapat berbangga mempunya kawan, teman dan sahabat seperti kamu… Aku juga berharap agar dgn cara ini aku tak terlambat dan tak perlu aku nak menyesal sekiranya aku tak sempat ucapkan terima kasih ni pada korang kerana menerima aku sebagai sahabat korang…terima kasih sahabat ku..

Ikhlas dari AKU…

1 comments:

fitilicious said...

positively...
its gud 4 abg to luahkan isi hati..
coz if abg keep it..
it will ruin abg life...
ya..im just a tiny boy who 17teen..
but, i also can gv sum opinion rite,..?
its ok if abg dun wan to hear it..
its just a big deal from a tiny boy..

Archive

There was an error in this gadget

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates