Wednesday, December 26, 2007

The Best Christmas Day

Salam kengkawan...hahah..amacam tagline blog aku kali ni, best tak..? Macam POYO je kan aku sambut Christmas..! JANGAN SALAH FAHAM!! Aku bukan sambut krismas, juist saja letak caption tu sbb ari krismas kan ari cuti..bila dah cuti, byk la pulak planning yg nak dibuat. Dan Cuti Krismas kali ni adalah yg paling best pernah aku rasa sbb the whole day aku dpt spend masa dgn aktiviti yg sangat menarik.

Bahagian 1:

Seawal pagi..

Aktiviti kami pada cuti kali ni ialah berkelah. Sungai Congkak menjadi pilihan kami! Plan yg dirancang seminggu sblm ni akhirnya success jugak sbb kebetulan sumer pon cuti...walopon yg tak cuti pon turut mencutikan diri utk join aktiviti yg tersangat BEST ni.

Tambahan pulak, aktiviti kali ni turut melihatkan penglibatan Kak Ros dan Abg Azmi sekeluarga (Amirul, Ika dan Hani). Meriah ler sbb ramai yg turut serta.. dah macam famili day lak..Actually, plan asal ni pon dtg dari Kak Ros sekeluarga gak.


Aku, Fendy dan Azim dah get ready seawal pagi memandang kami sumer tak tido pon hari sblm tu sebab melepak nyer pasal.. Sumer persiapan dah ada, Enjin dah check..Minyak dah isi..duit pon dah withdraw..ekekekek.. Arround 7.30 pg kami dah bertolak dari Shah Alam.

Walopon agak mengantuk and letih sbb 24 jam tak tido, tp kami tetap bersemangat utk hang-out kali ni.

8.30 pagi..


Lebih kurang kul 8.30 pagi kami dah sampai di tempat yg sepatutna kami berkumpul iaitu di pintu gerbang Kg. Baru. Sementara menunggu kehadiran Kak Ros sekeluarga, sempat jugak le Azim dan Fendy bersarapan pagi di gerai NASI LEMAK ANTARABANGSA yang tak berapa sedap sgt tu. Aku tak makan sbb awal sgt, perut aku tak ley terima kalu makan awal² ni. Sementara menunggu dua makhluk ni abis makan...aku cam biasa meneruskan sesi photoshoot perasan aku tuh.




9.15 pagi..
Kak Ros sekeluarga sampai jer and kami pon terus shoot ke destinasi yg dirancang. Igt cam jauh jer..tp we ols manage to arrived lebih kurang kul 10 pg. Tu pon setelah tersesat n pusing beberapa kali. Time ni, aku, Fendy and Azim dah memang tak sabar dah nak terjun sungai tu. Air cetek jer...sbb ada budak2 kecik kan..tak nak la amik port yg dalam.. smpai je ke Sg. Congkak, perkara pertama bergambar...gambar lagi....then cri post utk lepak. Kat sini aku nak thanks bebanyak kat Kak Ros sbb dah menyediakan mcm2 makanan utk kitaorg piknik. Banyak sampai tak tau mana satu nak makan... hish....



Layan je la eyhh...eheheh...



tak sabar nak mandi dlm air yg sejuk tuh..

best gilerr...kan..kan..Fendy control sgt..

Cam happy famili jerk..



waaahh..sronot main air yerk.. tak sejuk kerr..?? jumpe air lupa darat kan..akakakka..sama la kiter sumer..ehehe.

cantik gambo 'Abg' fendy ni amik..cun segala..

Sedey aku tak der dlm gambo ni..gigih panjat jambatan gantung demi memberikan hasil gambo yg terbaik..wakakaka...

sweet sgt...


eerrmmm...??


Bila paparazi amik gambo artis di celah² pokok..sempat lag si artis senyum pada camera..hehe

Hamboi..hamboi..hamboi kak ros..posing segala..Abg Mi cover ape lak..?? Sebok la fendy..

3 Teruna Pingitan...hueekkss..!!

Dah ngantuk ni..menunggu kehadiran LILO yang tak sampai²...hurmmm...

Errkk..! Saper goda saper nih...??

Bahagian 2:

Heheh..saja wat sambung bahagian ke-2 lak..actually sumer ni dalam hari yg sama gak. Lepas je abis piknik, dan Puteri Lilo yg ditunggu pon tiba..kami sumer gerak lak ke rumah kawan Kak Ros yg tinggal berhampiran. Nak Mandi and salin baju la konsepnyer. Di samping tu kami beramai-ramai tgh pk satu cara utk menyelesaikan satu masalah yang cukup besar.. dan penyelesaian masalah tu telah membawa kami semua ke BALAKONG..eheheheh..wat per kat sana...?? Hanya kami je yg tahu...heheh..bak kata Siti Nurhaliza, 'Biarlah Rahsia'.. Ekekekekek....

Masa makin berjalan. Habis je urusan di Balakong, Kak Ros and famili decide utk makan malam bersama lak.. Memang smalam kami sumer spend a day bersama laaa..dari pagi smpai ke malam. Ni pon satu hal, nak cari tempat makan malam pon susah. ehehe.. Dah tak tau mana nak dituju. Dari Balakong..masuk Kajang...Cheras..pon still tak tau nak makan kat ner.. Tapi aku follow je keta Abg Mi dan Lilo..ikut je mana diorg bwk...

Sampai la ke destinasi makan malam kami yg aku SANGAT IMPRESSSS..!! bukan aku je, Fendy and Azim pon sama..terkesima lak kami..:P

Bora Ombak, Ampang menjadi tempat makan malam kami..teruja sungguh aku..! Thanks Kak Ros and Abg Azmi Sekeluarga..

gigih nyer Adik Fendy kite nih...

**********

Moments sepanjang makan malam di Bora Ombak..!



0 comments:

Archive

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates