Monday, March 17, 2008

Aku dan 26..!

Halamak...!! Aku menghitung hari je ni..beberapa hari lagi genap la umur aku
26 tahun.. (dah tuerrr ker..??)
Namun bagi aku, usia bukan la perkara yg dpt menghalang apa yg aku citakan.
Sepanjang 26 tahun aku hidup di muka bumi, byk pengalaman pahit manis, suka dan duka yg dah aku lalui. aku yakin kita semua pernah ada saat² pahit manis kita sendiri kan, cuma apa, bila, bagaimana dan mengapa ia terjadi yg membezakan setiap pengalaman kita tu.

Pernah tak kita terbayang atau terfikir apa akan jd pada kita 5 atau 10 tahun akan datang...??

Adakah masih macam ni atau sebaliknya..??

Aku selalu terfikir apa akan jd pada aku pd masa² yg mendatang! Aku jarang menampakkan diri aku dalam hari² yg cerah utk masa depan yg akan aku tempuh..Apa yg aku harapkan atau citakan tak pasti akan menjadi..

Dalam 26 tahun ni..aku masih lagi mengharapkan...

  1. Mempunyai kehidupan yg sgt indah
  2. Mempunyai sahabat dan teman yg ada di waktu susah senang aku
  3. Mempunyai seorg yg dpt menyayangi aku seikhlasnya
  4. Mempunyai sahabat yg dpt memimpin aku ke arah dunia & akhirat
  5. Mempunyai teman wanita yg dpt aku curahkan kasih sayang aku
  6. Mempunyai keluarga aku sendiri
  7. Mempunyai anak² yg dpt menyambung generasi aku
  8. Mempunyai kerjaya yg amat stabil
  9. Mempunyai kebahagian dari setiap kekurangan aku
  10. Mempunyai kehidupan sepertia apa yg aku harap-harapkan selama ini..

Namun, aku masih lagi mencari..menanti dan setia menanti sehingga akhir nokhtah hidup aku.

Adakah apa yg aku hajatkan akan tercapai atau hanya sekadar angan². Sehingga kini, aku cukup bersedia utk mempunyai kesemuanya..tapi mampukah aku mencari kesemuanya...

Tingga Tanda Tanya...???

5 comments:

~yaTy~ said...

adam..
wish u all the best..
smoga ape yg diimpikan..
akan menjadi kenyataan..:)
dari angan2 tu lar yang akan bgi semangat pada adam utk dpatkan ape yg adam nk dlm hidup..rite??
so..all the best to you..!!!

Lyn Yusoff said...

Adam..
kak lyn doakan semoga ape yg dihajati akan dimakbulkan..InsyaAllah.. Amin..
wish u all the best..

[r][a][y] eusouff said...

menjadi top model tak listed pun....

wish all the best bro

ko memang idola mydolla hatikuuuu...kekkekekek

hurmmm...

[r][a][y]

Fauzi said...

5. Mempunyai teman wanita yg dpt aku curahkan kasih sayang aku
6. Mempunyai keluarga aku sendiri
7. Mempunyai anak² yg dpt menyambung generasi aku

aku suka ngan citer2 ko yg ini...hahaha...smoga dimakbulkan...

Adam-ArJuna said...

well...thanks guys..hopefully sumer yg dicitakan tercapai la...wpon cepat atau lambat...

"percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan..."


ekekekke...

Archive

There was an error in this gadget

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates