Wednesday, March 19, 2008

Ayat tersirat Perempuan

Mari kita pelajari maksud yang tersirat di sebalik kata² perempuan supaya kita lebih bersedia dlm memahami isi hati mereka dan juga supaya anda tak tersalah faham nnt. Memang ayatnya nampak seakan ok, namun, tahu sajalah anda nanti... hehehehe

Kalau perempuan tanya: Lawa ke perempuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yg paling lawa? I ke, budak perempuan tu?

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom makan. Lapar ni!

Kalau perempuan tanya: Lawa-lawa la baju kat sini yek.
Makna tersembunyi: Belikan untuk I.

Kalau perempuan tanya: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala

Kalau perempuan tanya: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain0baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar je lah. Lepas tu tolong basuh kain0baju sekali, yek.

Kalau perempuan tanya: Kita lebih sesuai berkawan je.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak faham-faham ke? (ni aku slalu kena...ekekeke)

Kalau perempuan tanya: I suka berkawan dgn you. You baik, memahami bla..bla..bla...
Makna tersembunyi: Hish..I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa mcm nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalu berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan tanya: I tak kisah kalu memang betul you nak kawin lagi satu, asalkan you berterus-terang dgn I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Siapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu



Hahahaha...Kelakar tak...? kesahihannya idak ler teman ketahuinyer...tp, berdasarkan pengalaman, ada betulnyer jugak prosa² di atas.. Errm...renung-renungkan dan, selamat beramal... haha..


Sumber: MASKULIN [Takrif Terkini Lelaki Muda] Edisoi April 08/Vol.79

2 comments:

Linaaa said...

haha adam.
kalau fikir balik..
it's kinda true laa. hehe.

mesin.masa said...

happy bday frennnn!!!!!!!!!!ko nak makan kat ner?? aku banje!!

Archive

There was an error in this gadget

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates