Monday, July 06, 2009

Another Weekend Stories!

Simple and short je entry aku kali ni, (simple and short keeer..?) Just nak share moment2 yg aku lalui sepanjang minggu lepas. Tak sempat nak update blog ni day by day sbb aktivti2 aku berturut2-turut setiap ari.. gigih kan? kalah artis.. wakakaka.. berangan sudah!

Okey la guys... enjoy reading k..

Khamis : 02 July 2009

Mulanya tak de pon plan nak buat lepas keje.. memandangkan kat umah pon dah ada org masakkan utk dinner, so planning aku nak stay umah je la.. save budjet skit.. tp bila balik .. rupanya yg dimasak tu adalah daging kambing. aku pon cam.. **errkkk!!** gak la..

Kebetulan si Kematz dah roger awal ajak lepak minum kat area Shah Alam.. aku pon on je la kuar makan kat luar.. hehe.. Sorry la.. gua tak leh makan la daging kambing tu.. bau dia halamakkk..! tak tercapai dek hidung ku...

Kitorg lepak kat Bale13 Seksyen 13 dan kebetulan si Romi and Joker pon join gak.. gigih turun dari Ampang tu.. Bale13, satu port makan baru gak la bg aku.. not bad food kat sinun. Si kematz open table belanja Itik Panggang Kluang.. (open la kononnya...) "what the..." agak ngeri la aku nak try.. tp sket demi sket.. aku try gak la... Rasa mcm daging ayam.. cuma liat skit.. Apa kata korang try.. rasa cam survivor lak makan makanan eksotik nih.. hehe


Habis lepak makan, kitorg pon cergas ke Dataran Kemerdekaan Shah Alam.. saja.. lepak.. layan perasaan.. buat photoshoot berangan serba skit. Kebetulan lak time ni dpt call dari Miss NoraJoey.. nak join lepak gak.. so.. tunggu je la dia... and kebetulan waktu yg sama si Joker lak dpt info utk lepak dgn Zizi AF7 kat hartamas.

Aku dah ngelak nak gi sbnrnya.. sbb waktu ni pon dah almost 12 tgh malam, mana nak balik tido lg.. nak iron baju lagi... nak bangun awal pg gi keje lagi.. kalu weekend tak pe la gak kan.. tp bila kena paku, gerudi bagai ngn makhluk² ni.. aku pon jer..

Dari Shah Alam... shoot ke Mont Kiara...shoot plak ke Hartamas..

Lepak punya lepak.. borak punya borak.. hambik ko, kul 3.30 pagi baru aku sampai umah. And kul 5.30 pg aku dah bangun siap nak gi keje.. Mata rabak.. ngantuk.. kepala toink!! sumer cukup ada kat aku... huh!!

Jumaat : 03 July 2009

Aku gi keje pagi ni dah mcm nak gi buat photoshoot apa jer.. Dgn baju extra, seluar, towel, kasut, toiletories dan segala mak nenek lah.. plannya abis je keje, nak bersiap kat opis utk shoot pulak ke wedding Nur Hayanee (Pet) dgn pasangannya Zainal Abdul Halim, member yg aku kenal masa diploma dulu. Kebetulan lak majlis tu diadakan waktu malam dan lokasinya sumwhere near ngn opis aku, kat Felda Villa.. so.. better siap dari opis je kan..

Pick up mr. Kematz kat lrt Ampang Park.. and shoot terus ke lokasi kejadian... meet up the rest of our friends kat sinun. Antara yg hadir of coz la diri ku, kematz, nafty ayu and hubby, rafi, ina kecik and hubby serta anaknya aliaa najwa, dan haris.

Biasa la kan, bila dah kumpul mcm ni, kalu tak bergambar, bergosip tambah skit perisa berupa kutuk mengutuk satu sama lain mmg tak sah la.. but anyhow, we had a good time dat nite. Bukan slalu bley kumpul cenggini.. bila ada special occasion cam ni la baru berpeluang jumpa.. tu pon bukan sumer nye datang kan..

P/S: haihh... kwn² aku sumer dah makin mengakhiri zaman solo... bila pulak aku ni..?

Sabtu : 04 July 2009

Penat dgn dua hari sblm ni, tido pon tak cukup.. then weekend aku decide nak lepak and relex kat umah je.

Tapi tup..tup.. bley plak aku kuar tgk wayang citer Ice Age 3 kat TGV Bukit Raja Klang ngn housemate aku.. gi makan kat area yg dekat² ngan umah... then gi warehouse sales kat Stadium Shah Alam.. sempat gak shopping sluar slack utk keje dua tiga helai.. hehe... pokai!

Dapat received call dari adik angkat aku nun kat Perlis tu ckp nak turun Shah Alam. So.. pick up dia sblh petangnya... then dpt plak roger dari Romi and Joker.. ajak lepak kat William Kelana Jaya. Calling² si kematz ajak join.. dari shah alam.. dgn adik aku nih.. pick up kematz.. then drive ke K.J lak.. huhu.. rosak plan aku nak rilex.. hehe

Dari makan kat K.J.. aku ajak lak diorg gi karok kat Hotel Quality Shah Alam.. sumer pon mcm on jer.. so.. kami pon shoot ke sana.. Lebih kurang kul 11 mlm sampai... buat reservation segala... 3 jam gak la kami dok melalak bukan main dlm tuh.. hehe..

Settle itu ini.. abis karok.. lepak minum jap... kul 2 pagi gak kitorg sumer berangkat pulang.. humang aiii.. loteh badan den ni haa..

Ahad : 05 July 2009

2 weeks before aku dah dpt wedding invitation staff kat company aku keje ni. Tak sedap plak la kan kalu tak gi.. aku pon staff baru kat sini, kena la beramah mesra skit ngn diorg yg senior nih. iye dak?

Kul 11 gerak kuar dari umah ngan adik angkat aku nih, bwk dia gi warehouse jap kononnya nak shopping... mmg betul punya shopping budak nih! Abis sumer.. kul 1 tgh ari shoot terus ke Cheras utk wedding mr. Samsul Kamar dan pasangannya Kamalia.

"Semoga berbahagia selamanya.... amin..."

Dari wedding, kitorang terus Pavillion lak nak layan movie. Citer per pulak kali nih? tetap... TRANSFORMERS buat kali ke-3! kuikuikui... Memandangkan si Romi dah belikan tiket awal.. so aku pon set je la layan movie ni dgn Romi, Joker and adik aku tuh. Tak kisah sbb aku mmg suka citer tu.. walaupon terpaksa duduk di row no 2 dari skrin... nak patah leher aku punya dok dongak sbb nak tgk citer ni... hampeh!

Settle di Pavillion, lepak makan jap kat Lotus lak sblm kami memasing gerak pulak ke Shah Alam sbb nak layan event Karnival Gen-S yg berlangsung kat Dataran Kemerdekaan Shah Alam. Sblm tu aku sempat aku ke KL Sentral hantar adik aku nih jumpa mbr dia and nak terus balik ke Perlis.. huhu.. se u next time bro...

Lepas antar dia.. aku, Romi and Joker terus ke Shah Alam, jumpa kematz and mbr dia Su yg mmg dah dari awal ada kat sana. Tgh lepak² sblm show start.. jumpa lak Kak Syemelia Contessa with her hubby yg turut sama nak layan show kat event tu. Show tu diserikan dgn artis seperti Yuna, Cili band and 6ixth Sense. The crowds participation wasn't good enough la.. bley kira ngan jari la... and mostly yg datang pon just sbb santai² jer...



Selesai sumer, snappy pictures dua tiga keping... then dlm kul 12.00 .. aku pon chowz..

Huh.. plan awalnya aku nak relex weekend ni tetap tak menjadi.. haih... yg penting aku enjoy! kan... Well.. tu je la citer aku minggu lepas.... Err.. mcm tak simple and short pon entry ni kan?? hehe :P

ok.. see you guys in the next entry k... adios! :)

P/S: next weekend.. sabtu and ahad.. apa pulak yer aktiviti aku nih.. hurmmm :P

8 comments:

KeMatZ said...

first.... hahahah

farish izaryl @izreez said...

wahh cedapnya ayam tuh ahha sakan ngn zizi fc kanzzz

Adam Arjuna said...

Comment to kematz :

first???
apakah.... tak paham aku!


Comment to Rizz :

tu bukan ayam la dude.. tu itik panggang... rupa je mcm ayam.. rasa pon sama, tp liat skit isi dia.. try arr...

♥Syamelia♥ said...

well, sekali sekala adam wat post ala2 diary gitew.... hehheheh
short n simple la sggt kn?
rasanya dah berjela ni...

well, sedap ke itik 2?
rupa dia mmg mcm ayam...
tp i love kambing la...
nak2 lg, part yg lembut 2, esp the rack... nyummy...
pas2, bersedia je la if sakit pala...

yup adam, crowd dia dahla x ramai, xbest lak 2...
nampak sgt mostly bukan fan...
coz dorg only cheer up masa yuna nyanyi lagu Dan Sebenarnya...
masa nyanyi lagu laen, ampesss....

Adam Arjuna said...

Comment to syamelia :

kan.. bukan slalu nak buat posting ala 'my life' nih.. ehehe..
sesekali tu bley la, kalu kerap sgt takut org jemu lak.. ceh! mcm la ada org nak baca kan.. ehehe..

not bad la itik tu, kalu cicah ngn sos yg dia letak skali tu lg sedap, kalu makan saja rasa cam ayam je, cuma liat skit.. nnt kita try eyh? port lepak kat situ pon best.. sgt santai dan open air..

p/s: nampak sgt abg syam mmg excited ngn yuna kan.. masa akak dlm keta dia dtg.. dia ckp amy dlm keta, malas nak kuar.. hehe

♥Syamelia♥ said...

aiyooo adam,
jgn la kata gitew...
terasa uols...
dah la my blog dok citer pasal my life jer... lg xde org baca...
blog adam ni antara yg femes la...
hahahhaahah...

yup2.. akak pun teringin nk rasa gak itik 2...
nt kita lpk sana eh...
saja try port baru...

well, dia mmg excited nk tgk yuna...
bukan akak malas, tp ms2 tetiba lak ujan...
tp harus la redah jer coz nk tgk yuna... kn...

Adam Arjuna said...

Comment to syamelia :

betul la uols..
saper la blog iols ni kan.. :P
tak de citer pasal mkn n jejalan pon.. hehe

jom akak.. one day set plan..
kita makan itik.. tp jgn amik sekor la, try sepruh dulu.. amcm..?
ada bra...? opps.. ada brani..??

p/s: sila layan clip2 yuna tu dlm blog kematz yer.. :P

ayuputeri said...

wahh yuna!!

Archive

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates