Wednesday, April 02, 2008

Terkena & Mengena..!

Hari PemBODOHan SeDunia.!!
APRIL FOOL..!!
Terkena dan Mengena..
Apa ada dengan April Fool..
Sanggupkah kita menerima...atau sudah kita bersedia dengan sebarang kemungkinan yang akan berlaku bila tiba 1 April..???
Persoalan demi persoalan..
Ada yang mengena dan ada juga yg terkena...itu satu KEPASTIAN..
Banyak kali aku TERKENA membuatkan aku lebih bersedia bila tibanya 1 April!
Di Rumah...Di Pejabat...Di Jalanraya...Di mana saja aku sentiasa bersedia..
Tidak secara lahiriah, mungkin secara simbolik..pasti akan TERKENA..
Aku pernah menerima kejutan BODOH yg akhirnya menjadi DEJAVU..
"Menerima panggilan seorang kawan meninggal dunia sesuatu yg tak dpt aku lupakan.. Hati tak tenang, jiwa tak tenteram, apa yg dibuat serba tak kena, diri terasa serba salah..macam² yg di rasa pabila kawan baik meninggal dunia...
Beberapa minit kemudian..
Menerima panggilan kedua dengan jeritan APRIL FOOL...!!
Apa agaknya perasaan aku ketika itu..?? Allah swt yg tahu...
Keesokkannya, menerima kembali panggilan telefon yg menyatakan kawan aku itu BETUL meninggal dunia..!!
Apa agaknya perasaan aku ketika itu..?? Allah swt yg tahu...
Apapon, setiap ORANG ada pandangan berbeza tentang cara penerimaan Hari PemBODOHan ni..Sama ada kita tergolong dari golongan org yg boleh menerima seadanya atau sebaliknya.
Tak perlu ulasan panjang. Hanya kita yg tahu bagaimana rasanya dikena dan mengenakan orang.
Pada yang mengenakan AKU secara lahiriah/realiti, sms, telefon dah sebagainya, terima kasih...sekurangnya korang tahu KASIH SAYANG aku pada korang camner kan..and camner aku terima keadaan itu..
dan,
pada yang terkena ngan AKU, maaf aku pohon..sekurangnya aku tahu bagaimana PENERIMAAN korang pada aku..
Apa pon..APRIL FOOL sebenarnya TIADA MAKNA..
Hanya kita yg mencorak hari-hari kita..

0 comments:

Archive

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates