Wednesday, September 10, 2008

'Sayang'

"Sayang sayang, sayang sayang sayang..? Sayang sayang sayang!
Sayang sayang sayang..?"

Ada Apa Dengan SAYANG???

Simple! Tu je ada di sebalik word 'Sayang' ni kan? Mudah utk diingat dan disebut. Tapi..kalau difikirkan dgn lebih mendalam, erti sayang cukup besar maknanya.

Adakah ungkapan 'sayang' ini terhad utk digunakan?

Adakah 'sayang' hanya boleh digunakan utk sebuah pasangan kekasih saja?

Adakah 'sayang' hanya layak digunakan utk seorang lelaki & seorang perempuan yang sedang hangat bercinta je?

Adakah 'sayang' hanya sah digunakan apabila sedang dilambung asmara?

Adakah....adakah...adakah....???

Pelbagai persoalan mampu dihuraikan hanya melalui ungkapan 'sayang'. Maksud sayang terlalu universal untuk dibincangkan, tapi satu yang pasti..SAYANG tidak ada limit utk digunakan. Tidak ada golongan tertentu yg layak menggunakan perkataan 'sayang', kerana ia boleh digunakan oleh sesiapa saja. Tak kira lah antara ibu dan ayah, abg dan kakak, adik dan abg, lelaki dan perempuan, perempuan dan perempuan, tua dan muda, kaya atau miskin atau sesiapa saja...

Namun, ungkapan 'sayang' mampu mencetuskan kontrovesi jika sayang yg dilafaz disalah-ertikan. Pelbagai isu & spekulasi boleh dicetuskan hanya melalui pengucapan 'sayang'. Maksud ini mungkin berbeza bg sesiapa saja yg lebih berfikiran terbuka dan telus utk menerima apa saja, tapi ia boleh menjadi sesuatu yg negatif jika maksudnya disalah tafsirkan.

Sayang kita kepada si Pencipta adalah sesuatu yg terulung yg harus ada pada diri setiap manusia. Sayang kepada ibu bapa/keluarga adalah sesuatu yg dituntut utk menjamin keharmonian di dalam sesebuah keluarga, Sayang kepada sang pencinta demi mengukuhkan kesetiaan dan melahirkan rasa kasih kepadanya, manakala Sayang di dalam sebuah persahabatan adalah sesuatu yg amat mulia yg tidak akan dapat dibeli di mana-mana.

Kenapa perlu takut melahirkan dan mengucapkan ungkapan 'sayang' jika kita tahu niatnya dan di mana patut kita letakkan nilai keikhlasan ungkapan 'sayang' itu..

Renung-renungkan..Fikir-fikirkan...

14 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

sayang sayang sayang....kau sudah berpunya....

dan bukan cara ku..rebut pacar orang

dah mcm lagu aliff aziz dah

kekeke

Adam Arjuna said...

ahaha...kan...
mmg byk lagu² kita yg melibatkan hal2 sayang sumer ni...


"dan bukan cara ku..rebut pacar orang.." waahhh..dalam maksudnya tu..ekeke...

mesin.masa said...

perggghhhhh...giler la....adakah adam arjuna sedang menyayangi seseorang? atau adakah juga adam arjuna sedang disayangi seseorang??? ini berita SENSASI nih!!!! melodi cepat datang wat coverage!!!!!

KeMatZ said...

Adam Arjuna Di Alam Percintaan.... wah... TakSangkaYe....

Harus Tunggu Melodi This Week...

Adam Arjuna said...

To mesin.masa & kematz:

wah korg, asal nak berkomen je mesti nak berpakat kan skang ni...hurmmm...

by thw way, biarlah ia menjadi rahsia...wakakaka... tak de maknanyer...saja je nak menginsafi diri di bulan Ramadhan ni...

amin...

renung-renukan dan selamat beramal..

KeMatZ said...

eh aku mana ada pakat....

aku sebagai fans ko... harus nak tau citer sebenar... heheheheh....

heheheh..... siapakah gadis pilihan itu... kak farahfauzana.... layanz...

mesin.masa said...

ntah tu....pandai2 dia fitnah kita berpakat lak kan???

tau la awak tu artis...jgn la wat kami begini....

sedey...sob...sob...sob...sob

Adam Arjuna said...

apa lagi...

artis la sgt...fans segala...dah²...aku hanya insan biasa, yg keridl di muka bumi ni...

yg penting aku sayang korang....touching tak..??

kematz & mesin masa, bila nak blanja aku... takkan korg tak sayang aku kot...?? ekekeke...
memandangkan si mesin ni dah jd selebriti, income sure masyuk, bley la blil aku hadiah...wakakaka..

KeMatZ said...

aku... belanja... hemmm bila ye... wakakkaka... kita suruh mesin lahh... dia kan mesin atm.. wakakkaka... apa kata 17hb nyer pose tu... kita bersahur dia INTEKMA nak.. wah... tapi nak ke korang berdua yang bergelar... SUPERSTAR ni bersahur ngan aku yang BUKAN SUPERSTAR..... heheheheh

Adam Arjuna said...

apa lg asik lari topik ni...!!

entry aku ni pasal SAYANG ok...ekeke..

mesin.masa said...

muahaha...

entry kasih sayang bertuko mnjd entry mari berbuka puasa laks....

weh...aku ok jer....17hb ni ek?? cuti kan time tuh?

KeMatZ said...

yupz... cuti.. hehehe for selangor lahh.. hehehehe..... but aku ni tiba tiba not sure... sama ada cuti or tidak.. coz project kat KL... takut kena standby... hehehehehe....

Adam Arjuna said...

ni saper yg nak blanja aku ni..???

si superstar ker...si selebriti..
aku tak kisah kalu dedua sekali gus nak blanja aku...


(aaaaaiiyoooo...lari topik lagi...)

KeMatZ said...

yo so apa cer....
wahh lari topic dah...

Archive

There was an error in this gadget

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates