Wednesday, June 10, 2009

Monsters VS Aliens



Apa?? Review lagi...?? Huh..!! Memang byk sgt movie yg aku layan bulan ni. Bley dikatakan dah macam seminggu 2 kali gak aku layan movie kat panggung. Skang ni turn filem animasi 3D Monster VS Aliens keluaran Dreamworks lak. Aku dah tonton filem ni minggu lepas dan baru berkesempatan nak kuarkan dlm review. Maklum la byk sgt movie yg masuk waiting list.. hehe.. [sangat poyo kan...?]

Okey la, berbalik kepada review aku pasal filem Monsters VS Aliens ni. Filem ni antara filem 'mesti tonton' aku utk tahun 2009 ni. Kenapa? Ntah... sbb aku sendiri rasa mmg macam nak sgt tgk filem ni. May be sebab ni filem animasi.. mungkin jugak sbb voice-over nya pelakon yg aku suka...mungkin disebabkan teaser, trailer dan promosi yg cam best.. atau mungkin jugak watak² kartun yg cam comel je nih...

Dari aku.. 3 bintang utk filem nih!

P/S: Kalau korang, apa yg buatkan korang nak layan sesatu movie nih...??

Anyway, susah skit aku nak ulas secara details citer² animasi cenggini, selain apa yg boleh aku katakan Monsters VS Aliens ni adalah sebuah filem yg menghiburkan cukup dgn elemen aksi, komedi dan sedih selain efek serta movement animasi yg mmg terbaiiikkkkk wookk... filem ni jugak cukup utk membuatkan korang bergelak dan ketawa sngsorng dgn humor dan 'lawak tepi' yg ada di samping jalan citer yg padat dan ringan.

So, apa kata korang baca je trivia aku berkaitan movie ni. Mungkin leh jd guideline utk korang menonton citer ni nnt..

TRIViA :

  • Jet² pejuang yg digunakan dlm filem ni adalah adaptasi kepada model F-14 Tomcats dan AH-64 Apaches -- cool kan..!!
  • Semasa melancarkan serangan kepada robot alien tu, salah satu mesil yg digunakan tertulis E.T. Go Home... masa ni gak lagu soundtrack filem ET ni pon digunakan.. sarcastic sgt... hehe
  • kalau anda perasan, some of the scenes and characters yg ada dlm filem ni kebanyakkannya diadaptasi dari watak² dan karektor² filem serta animasi keluaran Dreamworks sendiri seperti Shrek, Starwars, Transformers, Godzilla, Madagascar, Independence Day, Evolution, dan banyak lagi..
  • Special effect filem ni sgt mengujakan sehingga anda boleh nampak sesuatu imej tu kelihatan hidup dan real.. tak macam animasi langsung.
  • Cukup suka dgn karekter B.O.B -- sangat sengal dan tak bley blah... hehe
  • Filem ni mempunyai durasi tayangan selama 94 minit.
  • Antara suara² yg boleh korang dgr adalah dari Reese Witherspoon (Susan), Seth Rogen (B.O.B), Hugh Laurie (Dr. Cockroach PhD), Kiefer Sutherland (General), Paul Rudd (Derek), Renee Zellweger (Katie), dan byk lagi..
  • Monsters VS Aliens ni jugak ditayangkan dalam bentuk 3D -- for sure imej and aksinya akan nampak lebih realistik kan..

Selamat Menonton :)

4 comments:

farish izaryl @izreez said...

hehehhh kurengg la tgok cte ni.best ke katon

Adam Arjuna said...

cuba la tgk..
mungkin puas ati!
even citer katun pon, tp katun dia nampak real..3D la pulak kan..

Edzlin said...

adam tgk yg 3D ke. saya tgk tanpa 3D, tp mmg enjoyable la...tuk relax2 kepala ni. suka B.O.B

Adam Arjuna said...

adam tgk yg biasa je..

yg len sumer sold out.. ni tiket lebih².. dok dpn.. hehe

apa pon mmg citer ni enjoy.. nak gelak je kan ngan watak² bengong tu.. sengal.. ahaha

Archive

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates