Friday, June 05, 2009

Night at the Museum 2: battle of the Smithsonian


[add up note!] -- sbnrnya dah tak de mood nak update review movie ni sbb citer ni dah tayang few weeks ago kan.. tp aku buat gak la sbg syarat jer.. sama gak la pada movie2 yg akan aku review seterusnya..'Syurga Cinta' & 'Terminator Salvation' . Pada yg dah layan, sure korang tau citer ni mcm mana, dan pd yg belum tu.. mungkin bley kasi info utk korang masa nak beli dvd original or cetak rompak nnt.. :P

Sekali lagi aku meluangkan masa menonton filem di pawagam. Ada je filem baru, rasa mcm tak nak lepaskan je peluang utk layan movie² nih.. tp depends gak pada filem² yg aku minat and rasa mcm otak boleh layan la. Niat kat hati ni nak tonton citer Push or I Love You Man..dah brapa kali reserved tapi..hado... tak tgk² pon. Kali ni movie yg baru ditayangkan semalam (21 May 2009), Night at the Museum 2 : battle of the Smithsonian pula jd pilihan aku.

Untuk keseluruhan citer, aku kasi 3 bintang utk movie penuh fantasi nih..


Okey la.. aku tak nak review bebanyak.. just a few trivia kenapa aku tgk citer ni, apa yg menarik.. dan mungkin kenapa korang kena tgk citer ni...

TRIViA :

  • secara dasarnya aku melihat NATM 2 ni tak jauh sgt beza dgn NATM1.. masih mengekalkan konsep citer yg sama -- artifak muzium yg kembali hidup menjelang tgh malam.
  • NATM2 memaparkan lebih byk watak di dalam museum berbanding episod pertamanya dulu.
  • Antara watak yg sangat aku suka dalam filem ni adalah watak Kahmura -- nampak comel giler dgn ala2 kejam and zalim dia tu.. padahal lawak nak mampos.. hehe
  • Kahmura, The Thinker and Abe Lincoln adalah antara watak baru yg wujud dlm NATM2 ni... and kalu korang nka tau.. ia dibawakan oleh pelakon yg sama iaitu Hank Azaria.
  • korang mesti tergelak bila tgk aksi Jonas Brothers yg jd watak Cupid.
  • mempunyai durasi tayangan sepanjang 105 minit
  • byk adegan yg sgt lawak dan for sure korang tak kering gusi nye lah..
  • walaupon masih nampak stereotype, tapi NATM2 masih mampu menhiburkan korang -- tu pon kalu korang rasa no choice la.. dah tak de citer lain nak layan..
  • oopss.. satu lagi.. watak monyet kecik tu pon sgt cute gak.. pandai diorg train monyet cenggitu.. sbb monyet tu la keadaan jd kucar kacir dlm NATM2 nih..
  • sedikit membosankan bila kita dah tau apa yg akan berlaku dalam filem -- mungkin tu antara kelemahan citer ni... ye la.. citer ni pon pusing² pasal pameran muzium yg kemabli hidup, dan akhirnya kembali kepada asal bila subuh menjelma.. what else do u guys expect kan..

P/S: cam aku mentioned earlier td, sure ramai kan yg dah layan citer ni. Pada yg blom, may be ni bley jd sedikit info kat korang la.. may be utk korang beli DVD nya nnt. Have fun..

2 comments:

Edzlin said...

saya pun dah tgk film ni. stakat tgk tuk ketawa bolehla.

Adam Arjuna said...

kan...
sama e mcm yg 1st...
impak dia tak byk beza sgt...
cuma karektor dia lg byk la..
iye dak...

Archive

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates