Wednesday, October 07, 2009

Lu Pikir La Sendiri!

  • Kita selalu nak org fikirkan pasal kita... tapi pernah ke kita fikir pasal orang?
  • Kita sering nak mintak org amik berat tentang diri kita.. tapi kita jarang nak amik berat tentang org lain meskipon diorg buat dunno je dgn kita..
  • Kita mudah je nak bantu org yg perlukan pertolongan kita.. tapi orang lain susah nak buat perkara yg sama kat kita. Kalau tolong mesti nak balasan..
  • Kita selalu cuba nak jaga hati orang agar tak de yg sentap segala.. tapi hati kita? berapa kerap orang nak jaga..?
  • Kita cuba sedaya upaya la nak terima sesiapa pon utk jd kawan or sebahagian dari hidup kita.. tp kenapa org lain perlu memilih utk menerima kita seadanya? Hidup ini tidak adil..
  • Seboleh-boleh nya kita cuba nak jadi yg terbaik utk kepuasan hati orang lain... tapi kenapa kita jarang dihargai dgn apa yg kita dah buat utk orang lain
  • Kita, kalau boley nak org pandang tinggi siapa kita ni.. tapi kita pulak cuba nak merendah-rendahkan org lain dgn keupayaan mereka.. kenapa yerk??
  • Kenapa kita sering salah kan yg lain jika kesalahan itu terbukti datangnya dari kita?
  • Kita mengharap orang lain yg datang menyapa serta bercakap dgn kita, kenapa ta kita yg mulakan langkah utk memulakan semuanya??
**********

Haih!! Jika nak difikir-fikirkan, mmg takkan ada penyelesaian dalam setiap tanda tanya yg selalu bermain dlm minda kita ni kan. Apa yg penting..? BUKAN KERJASAMA!! tapi mengetahui apa yg isi hati kita sendiri ni nak. Kalau buruk.. buruk lah jadinya, kalau baik... baik lah ia.

Korang fikirlah sendiri yer..

Penat dah otak asik memikir je nih!!

Renung-renungkan, dan selamat beramal :)

13 comments:

jejaka anggun said...

manusia mmg camtuh la... suke mencari pasal dari mencari duit.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

memandang entry ni dari segi hubungan malaysia-indonesia...

siti murni said...

Salam...
sudah menjadi adat..:-)
yang sebaik2nya ikhlas & redha saja lah..

Adam Arjuna said...

Comment to jejaka anggun :

tu la, byk lg keje berpekdah leh buat kan? tapi tetap juger..


Comment to Anuar :

errk!!
apakah? kurnag paham patik!
haha..

Comment to murni :

tu la dia, tp seikhlas mana pon kita sukar gak nak cari kebenaran di sebalik kesulitan cam tuh..
kadang keikhlasan pon diragui.. cam ne tuh?

KeMatZ said...

Inilah Sandiwara Manusia....

:P

edzlin007 said...

manusia sememangnya tak sempurna. tapi dengan posting mcm ni sekurang2nya mengingatkan pembaca

farish H said...

huu entry siyes..

ayuputeri said...

manusia punya byk cara dan ragam..
tapi ade juga yg hny penting diri sendiri ade juga yg pentingkan org lain dr diri sendiri..
semua terpulang pd individu itu sendiri..
bile kite blaja utk m'ikhlaskan sesuatu evrthing will be fine..
hidup nie tak susah utk d terokai..
tepuk dada tnylah minda..
jgn hny menunding pd yg len..
pk dn renungkankan..

hehehhe..

Adam Arjuna said...

Comment to kematz :

tu la dia, permainan fikiran manusia mmg cenggitu..
sukar diramal.


Comment to edzlin :

thanks edzlin.
posting ni pon dibuat sbb nak tujukan kat diri sendiri gaks..
yg lain tu paham² je la kan..

Adam Arjuna said...

Comment to rizz :

yupz!
changed the environment a little bit.


Comment to ayuputeri :

agak mendalam maksudnya tu, tp seakan memahamai gak la..

hidup ni satu pilihan sebenarnya.
kita diberikan pelbagai pilihan dlm kehidupan seharian kita, cuma jalan mana yg kita pilih tu menentukan pilihan kita tu tepat or tidak..

thanks for drop by! :)

ayuputeri said...

pilihan??

satu perkataan yg boleh buat byk perubahan dlm diri seseorg..
mahupun yg bek atau tidak..
ade jg manusia yg tak tahu utk memilih..
ade juga yg suke memilih..
ade juga yg ntah..blur!
teringat jap lagu CT-bila harus memilih..

hahahah..

Adam Arjuna said...

ahaks!!

tepuk dada..
tanya selera...
buka minda!

pikir la sendiri kan...

sama je semua!!

日月神教-向左使 said...

ssd固態硬碟 外接式硬碟 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 External Storage Solid State Drives 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 記憶體 情趣用品 USB Flash Drives Memory Cards 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 SD記憶卡 隨身碟 高雄當舖 高雄汽車借款 高雄機車借款 高雄房屋二胎貸款 高雄汽機車免留車 花蓮民宿 SD記憶卡 高雄汽機車免留車

Archive

There was an error in this gadget

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates