Tuesday, May 04, 2010

Ironman 2


Dah menonton filem IronMan 2..?

Kalau belum, aku sarankan korang gi la layan yer.. very much recommended movie to watch!!

Berapa bintang..?? Personally aku kasi *** 1/2 bintang utk filem yg berdurasi kurang lebih 2 jam ni.

Tak banyak aku nak perkatakan atau komen tentang filem ni sbb bagi aku yg memang penggemar movie ni, filem ini cukup sebati dgn rencahnya yg tersendiri. Elemen komedi, drama, emosi, kesan khas, jalan cerita, plot, garapan serta lakon layar yg bagi cukup segalanya dan memang sesuai untuk ditonton. Di sini kita dpt saksikan permainan jiwa dan konflik yg terjadi antara watak Ironman dan Tony Stark serta sikap dan attitude dirinya yg dikembangkan melalui sekuel ini. Perbahalan antara emosi serta kehendak diri menjadi tunggak utama jalan ceritanya kali ini.

Akan tetapi, dari aspek suntingan, sebagai penonton yg memerhati, aku mengandaikan 0.5 percent ia di anggap kurang kemas kerana adakalanya sut robot besi ini agak kelihatan seperti watak animasi kartun, termasuk juga babak ketika watak Natalie Rushman bergelut dgn penjahat. Klimaks Ironman 2 ini juga mungkin agak kurang menarik bagi aku. Penonton (terutama yg seperti aku) mungkin mahukan sesuatu yg lebih apabila tiba babak klimaks di antara penjahat dan pendamai. Namun aku dapati ia seakan kurang di situ. Apa pon alasannya, filem arahan Jon Favreau masih mampu menghiburkan anda dan membuatkan anda terus utk kekal menontonnya hingga ke akhir cerita.

Ironman 2 juga membariskan ramai nama² besar di dalam industri perfileman Hollywood seperti Don Cheadle, Scarlett Johansson, Sam Rockwell, Samuel L. Jackson, selain teraju utamanya Robert Downey Jr. dan Gwyneth Paltrow.

Mungkin penilaian aku salah. Mungkin apa yg aku rasa tak sama seperti apa yg korang saksikan. tapi tu lah pendapat aku utk filem ini. Sehingga itu,


Selamat Menonton :)




P/s: Aku sangat tertarik dgn watak Scarlett Johansson sebagai Natalie Rushman dalam filem ini. Cantik, menggiurkan, lincah dan tangkas.. i like.....

6 comments:

rAy jR...@...Aliff said...

dh tgkkkk....kakakak...o yeahhh..ok je...terbaek gak r...nice2..hehehehe...

ip man xtgk g...huhuhuhu...

Edzlin said...

betul! babak klimaks tu mmg tak puas. simple sangat

Adam Arjuna said...

Comment to Ray Jr. :

kan...
aku pon lom tgk IP Man lagi, apa kata ko belanja aku.. bley? hehe


Comment to edzlin :

tu la dia..
anmpak mcm dha power tahap gaban, skali mati camtu je, tak thrill langsung kan..
tak best.. hehe :P

Afzainizam said...

Salam dari kami sebuah ikatan persahabatan
Salam dari kami…
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

ummmmm yang pertama tu dah tengok yang 2 ni belum lagi nak tunggu pasar malam kluarkan DVD haram aje... baaru dapat tengok...

aku takut klimaks....

Afzainizam said...

Ucapan khas ~~Selamat hari ibu~~

..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥
♥..♥  ╔══╦══╗╔╦══╗  ♥..♥
♥..♥  ╚═╗║╔╗║║║╔╗║  ♥..♥
♥..♥  ╔═╝║║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╔═╣║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╚═╣╚╝║║║╚╝║  ♥..♥
♥..♥  ╚══╩══╝╚╩══╝  ♥..♥
..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥

salam penghormatan pada Ibu ratu hati kamu...tak kira sesapa aje bergelar mummy
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

aku nak bawa my mummy gi tengok Iron man 2 ni lah..... sesekali bawak family tengok wayang macam best kan...

Adam Arjuna said...

ahaks...

yg first komen ko kasi tu mmg agak tak bley blah la...
ahha... siot je tunggu DVD haram..

tp, yg kedua nye komen ni aku sokong.. yesza.. mesti berbeza skit kalu dpt bawak famili gi tgk wayang...

fulaweyh..

Archive

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates