Tuesday, May 06, 2008

Trip to Sabah..[day 02]

Time di Sabah mg beza skali lg ngan wime kat semenanjung nih. Awal pg aku dah bangun. Selepas breakfast ngan nasi goreng n tea ais yg Za belikan, kitorg pon berangkat ke Marina Court Kota Kinabalu. Penginapan di sini kami dah reserved sejak awal lg. Bagi aku, mmg best stay di Marina Court ni, tetiba cam teringin nak ada rumah yg ala² Marina Court nih. Hehehe..

Lepas check-in di sini, kami sumer pon berkemas la ke bilik memasing²..Yahooo..aku stay sorg kat bilik aku, Zam lak share ngan Aleng (walopon aleng tido di ruang tamu) Alyn lak satu bilik ngan Ika.

Agenda kami hari ni nak ke pulau...pulau mana tu blom decide..Sebelum menuju ke destinasi yg sepatutnya, sempat gak kami merayap di Giant KK, beli belah apa yg patut dulu buat bekalan kami di pulau nnt. wahhh....survivor sangat..Bila sampai je di jeti Jesselton Point, bru kami decide nak ke Pulau Manukan. Cost utk seorg ke sana lebih kurang RM21. dari tembang jeti, terminal fees, entrance sumer laa...Igt nak maraton ke 5 buah pulau yg lain..tetapi memandangkan agak costly, kami decide cukup sekadar ke Menukan Island. Aku pon dari awal mmg planning nak lepak² tepi pantai sambil bergambar je..malas nak mandi segala..ehehhee...tapi Zam and Aleng layan aktiviti diorg iaitu snorkling..best gak..tgk ikan dr dasar laut..

Seawal 10 pagi kami dah berangkat ke Pulau Manukan sehinggalah jam 3 petang.. terbakar jugak la kulit..ehehehe...kulit aku ni pon dah memang terbakar..hilang kehensem aku yg tak hensem nih..ehehe..

Kami tiba di daratan lebih kurang pukul 4 petang. Part yg paling best bila naik bot sambil drift atas laut...kesian sumer penumpang basah kuyup dibuatnya, yang td tak nak mandi takut basah pon terpaksa gak bermandi air laut tu sebab aksi² drif pakcik yg bawak bot tu...hahaha..Sampai je di Jesselton, kami yang lelaki ni sumer pon balik ke apartment utk berehat sambil tunggu masa utk dinner yg dah Za aturkan..while dak² sempat lg ronda shopping di Central Point, KK.

Kg. Nelayan Seafood Restoran adalah tempat kami sumer makan malam. Set menu kami kali ni adalah steamboat..Makanan not bad, tp aku lebih prefer masakan semenanjung. Bila sebut je seafood, antara menunya tak lain tak bukan ialah ketam, udang, sotong...memandangkan aku lak tak makan sgt udang...dan ketam lak cam payah je nak makan..so, feel aku untuk dinner cam kureng skit. Tapi yang best kat sini sbb ada persembahan tarian tradisional suku kaum² masyarakat di Sabah. Layan gak la tgk show ni.. macam² tarian yg pelik aku tgk kat sini dan yg paling best bila tgk tarian buluh tu..aiyo...cam nak terkepit je kaki..tp nama pon penari profesional, diorg menggayakan tarian amat cantik sekali. Teruja gak aku.

Waktu ni gak aku berkesempatan untuk turut sama di panggil naik ke stage, merasain tarian buluh tu..aiyooo..nampak cam senang...padahal susah gak..Nasib tak tersungkur je aku..kalu tak, malu la aku...hehhee... aku juga dipanggil untuk mencuba sumpit masyarakat Sabah ni. diorg minta aku sumpit belom yg dah diletakkan di bumbung stage tu. Mula cam tak konfiden je...kuat ke nafas aku nak sumpit ni..kang tersedut...tak pasal je...1st time menyumpit tak kena...sbb focus aku lari skit..sumpitan kedua aku berjaya gak memecah belon tu...wahhh...bangga gak dowh..ehehe...

Habis je makan malam, kami semua dibawa lak ke KTV karaoke, tampat macam best, tapi lagu yg ada ntah zaman tak kadok mana ntah.. tapi nak buat cam ner, di sebabkan nak merasa feel berkaraoke di Sabah, kami layan kan jugak la...

[nak tgk lebih gambar di hari ke-2, klik je SINI]

Didi Nadhirah said...

kami akan ke sabah tahun depan...rancg nk ke pulau gak thanks for da info

Archive

My Blog List

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates