Thursday, May 07, 2009

Selamat Hari Ibu


Pada saper yg kurang maklum, meh sini aku nak bitau korang yg selain Hari Buruh je jatuh pada bulan May, Hari Ibu Sedunia gak disambut pada bulan ni. Hari Ahad, minggu kedua setiap bulan May merupakan Hari Ibu atau dalam erti kata lain Mother's Day yg akan disambut seluruh dunia.

Tahun ni, 10 May 2009 adalah detik yg telah ditetapkan.

"Tak perlu kita nak tunggu bila tiba waktu ni je baru kita gigih nak appreciate ibu kita kan, sedangkan kita boleh lakukannya pada hari² biasa atau setiap masa dan ketika."

Benar.. pengorbanan dan kasih sayang ibu adalah yg terbesar pernah kita semua miliki. Tak terbalas oleh harta benda, wang ringgit atau segalanya... hanya kasih sayang dan doa kita kepadanya adalah sesuatu yg ternilai dan dituntut.

Ibu.. mak.. ummi.. bonda.. tak kira apa juga gelaran yg digunakan... maksudnya tetap satu.. iaitu mereka yg lahirkan kita.. merekalah ibu kita...


Sesuatu yg aku yakin pernah kita semua baca :

Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku.... mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.... mak Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... mak
Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang.... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak


Aku selalu teringatkan.... mak
Bila sedih, aku mesti talifon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.... mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
Kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.... mak
Yang selalu berleter kat aku.... mak
Yang selalu puji aku.... mak
Yang selalu nasihat aku.... mak

Bila seronok, aku cari....pasanganku , Bila sedih, aku cari....mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku , Bila gagal, aku ceritakan pada....mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku , Bila berduka, aku peluk erat....emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku , Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku , Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasangan , Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talifon pasanganku , Entah bila... aku nak talifon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku , Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Dari hati:

Buat mak di sana.. orang doakan semoga mak panjang umur dan sentiasa dlm keadaan sihat. Terima kasih utk mak atas segalanya... Tak niat pon org nak buat buat mak menangis atas setiap apa yg pernah org lakukan...

...

the end

P/S: Hargailah merekaselama mereka masih ada... doakanlah mereke, jika mereka sudah di sana... amin..

8 comments:

jejaka anggun said...

heheh...
mak daku jauh di tanahair...

rizz said...

slmat hri ibu adam...muka pon iras2 ibu yerr:)

Adam Arjuna said...

Comment to Jejaka Anggun :

ehehe..
tak per..
teknologi skang dah canggih utk mnghubungkan jauh dgn dekat.. hehe..


Comment to Rizz :

TQ rizz.
same goes to u too..
erk!! seiras ke? rasanya tak kot..
my gen more to mami nyer style, diffrent with my mom la...
rasanya la..
:P

edzlin007 said...

gambar masa grad tu nampak mcm sepesen je muka.

kim salam pada ibumu :D

boboiz said...

ye lah bro..velentine kita bleh bagi something kat pasangan..hari ibu apa yang kita bagi utk menghargai ibu kita ..

Adam Arjuna said...

Comment to edzlin :

hehe..sepesen ke? bukan dua tiga pesen eyh..??
heheh...ibu dan anak la pulak kan, kalu ter'spesen' tu normal la..

tp, actually i'm much more different kalu nak compare ngn my akak2..diorg almost sama la..

i kut my dad kot..or else my grandparents.. wallahualam..


Comment to Boboiz :

setuuuuuuuuuujjuuu!!
kalu GF sanggup ber'diet' la gak nak simpan duit utk beli present kan.. kalu parents...hado...!!

tp x semua org cam tu kan?

masih ada yg sudi menghargai..
tp mungkin dgn cara tersendiri la kan....

KeMatZ said...

perhh tiba tiba aku touching beb...
ayat ayat ko tu..
huhuhu

sampaikan salam kat mak ko ye..
tiba tiba teringat masakan sayur
bayam mak ko..
hehehhe

Adam Arjuna said...

kan...
touching katanya...
aku ni jenis sensitip!
wakakakak..x bley blah dowh!!

tp kadang kena gak jd camtu kan, bru idup ni balance..huhu..

p/s: tingat plak sayur bayam yg sgt byk tu.. ko nye pasal la mak aku masakkan...hehe..

Archive

There was an error in this gadget

My Blog List

 

@geNda | iNsPiRaSi | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates